português | english | français | català

logo

Búsqueda en la base de datos

Base de datos:
fons
Buscar:
BEJARANO VEIGA, JUAN CARLOS []
Referencias encontradas:
Mostrando:
1 .. 3   en el formato [Estandar]
página 1 de 1


1 / 3
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share Text complet
Bookmark and Share
Desconeguda del Sena / Juan Carlos Bejarano i Veiga
Bejarano Veiga, Juan Carlos


En: La Peça del Mes : Consorci del Patrimoni de Sitges. Sitges (juliol 2017)
Inclu enllaç al vídeo resum de la presentació.


Matèries: Escultura ; Objectes de museus
Matèries:Museus de Sitges ; Museu del Cau Ferrat de Sitges
Àmbit:París ; Sitges
Cronologia:1890 - 1894; 2017
Accés: https://museusdesitges.cat/ca/peca-del-mes/la-peca-del-mes-juliol-2017-desconeguda-del-sena
https://youtu.be/aINoF0ZmP4M [Vídeo resum de la presentació]
Localització: Museus de Sitges


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 3
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Iconos del Yo. Subjetividad, autorretrato e imagen del artista en el Simbolismo y su repercusión en Cataluña (1872-1914) [Fitxer informàtic] / Juan Carlos Bejarano Veiga ; [dirigida per: Teresa M. Sala]
Bejarano Veiga, Juan Carlos


Barcelona : Universitat de Barcelona, 2016
Dirigida per: Sala, Teresa M.. Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art, 2016
1 recurs electrònic (800 p.)

L'objectiu fonamental en aquesta tesi ha estat demostrar la possible existència d'un retrat específic durant el Simbolisme, especialment a través de l'autoretrat i de la imatge de l'artista com a millors manifestacions dins d'aquest gènere. Per a això, hem volgut explicar els seus trets més característics, uns trets que els diferenciessin d'uns altres (acte) retrats realitzats anteriorment i que van permetre al seu torn una renovació en aquest tema. El possible origen d'aquesta reformulació va ser una reflexió sobre com sempre s'havia entès el retrat com a reflex d'una realitat exterior per part d'un moviment que, a priori, no estava interessat en ella sinó en la introspecció. De la conjunció entre la subjectivitat del Simbolisme i el seu interès per tot l'inefable (l'ànima, el món dels somnis, el més enllà), i els interessos propis de l'època respecte a l'individu des del món de la ment, va sorgir un retrat nou que apostava no tant pel físic del seu model com per la seva vida interior, un aspecte que, en general, havia estat descurat. Per poder plasmar millor aquest món interior, es va procedir a una renovació iconogràfica i fins i tot estilística, que hem volgut estudiar i donar a conèixer.


Matèries: Art ; Tesis doctorals ; Simbolisme ; Fotografia ; Artistes
Àmbit:Catalunya
Cronologia:1872 - 1914
Autors add.:Sala i Garcia, Teresa M. (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/396676
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa; Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 3
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Ros i Güell el pintor que empaitava els núvols / Juan Carlos Bejarano, Irene Gras i Maria Ojuel ; pròleg de Francesc Fontbona
Bejarano Veiga, Juan Carlos


Badalona : Museu de Badalona, 2004
111 p. ; il. col. ; 30 cm (Monografies badalonines, 19) 
ISBN 84-88758-20-0



Matèries: Arts plàstiques ; Pintors ; Escenògrafs ; Biografia ; Pintura ; Exposicions artístiques ; Catàlegs ; Associacions culturals
Matèries: Ros i Güell, Antoni (1878-1954)
Matèries:Museu de Badalona ; Societat l'Oliva de Badalona
Àmbit:Badalona
Cronologia:[1877 - 1954]
Autors add.:Gras, Irene ; Ojuel i Solsona, Maria ; Fontbona de Vallescar, Francesc (Pr.)
Autors add.:Museu de Badalona
Localització: Universitat de Barcelona; Museu de Badalona; B. Can Casacuberta (Badalona); B. Can Canyadó-Casagemes; Biblioteca Pomar (Badalona); B. Central (Santa Coloma de Gramenet)


Enllaç permanent a aquest registre



página 1 de 1

Base de datos  fons : Formulario avanzado

   
Buscar:
en el campo:
 
1     
2   
3